ראוטר נייד ומדריך טיולים בלחיצת כפתור: האפליקציות שישדרגו לכם את נסיעת העסקים הבאה

November 7, 2018

בני דור המילניום הם כעת הקבוצה המרכזית ביותר בנסיעות עסקים, ומהווים כ-38% מכלל הנוסעים. נוסעים אלו נוטים לשלב בין נסיעות עסקים לבין תיירות פנאי – ואומת הסטארט-אפ כאן כדי לעזור להם לעשות את זה

נסיעות עסקים נהפכו לפשוטות מתמיד, הודות לקידמה הטכנולוגית שמאפשרת את תיאום הנסיעה, לרבות טיסה, לינה או אפילו ארוחה במסעדה, בצורה נוחה ונגישה מתמיד. נראה כי השמים הם הגבול בכל הנוגע לזמינות השירותים באופן גלובלי.

ענף נסיעות העסקים הנו שוק עצום, ששוויו כ-1.2 טריליון דולר בשנה. בעוד ענף זה נאבק במשך שנים כדי להדביק את הקצב עם ענף החופשות, כעת מדובר בענף שנמצא בחזית הקידמה והחדשנות.

אם בעבר שוק זה נשלט בידי חברות נותנות שירות, כמו סוכנויות נסיעות, אנו רואים מעבר בקצב מהיר אל עבר חברות טכנולוגיות שמערערות את הענף. עובדה זו קשורה בין היתר לעובדה שהענף צפוי להגיע לשווי שוק של 1.6 טריליון דולר עד 2020, והיזמים יודעים לזהות את ההזדמנות העסקית.

בין הטרנדים שניתן לזהות, ניתן למצוא את הדרישה העולה בקרב נוסעים עסקיים להזמין בעצמם את הטיסות והמלונות (או באופן אלטרנטיבי שהות ב-AirBnB ושירותים מקבילים), וזאת במטרה להבטיח לעצמם גמישות, נוחות והתאמה אישית. בעוד עובדים מסוימים עשויים להיעזר בסוכני נסיעות, רבים אחרים, ובהיקף גדל והולך, יעדיפו לעשות זאת בעצמם, תוך ניצול של תוכניות הנאמנות שלהם בקרב ספקי התיירות (חברות התעופה, רשתות בתי מלון), והכל בצורה יעילה ונוחה ללא צורך בגורם מקשר. טרנד זה חזק ומשמעותי בעיקר אצל עובדים בני דור המילניום.

ואם כבר אנו עוסקים בבני דור המילניום, יש לזכור כי בני דור זה הם כעת הקבוצה המרכזית ביותר בנסיעות עסקים, ומהווים כ-38% מכלל הנוסעים. נוסעים אלו הם בעלי הרגלים מבוססי טכנולוגיה יותר מדורות קודמים. כ-74% מעובדים אלו שהו, לפחות פעם אחת, במהלך נסיעה עסקית בדירה להשכרה לטווח קצר, כמו אלו שמסופקות על-ידי AirBnB ו-Sweet Inn, וכ-44% מהם מעדיפים שהות שכזו על-פני שהות במלון.

בני דור זה נוטים גם לשלב בין נסיעות עסקים לבין תיירות פנאי (Bleaisure, שילוב של Business ו-Leaisure), כשהם מעוניינים למעשה לחוות כל מקום בו הם שוהים ולנצל הזדמנויות במלואן.

טרנד נוסף הוא הדרישה העולה לכלים שמעשירים את חוויית המשתמש, ובפרט כלים דיגיטליים להזמנות באמצעות המחשב או הטלפון הנייד. בהקשר זה מדובר גם על חוויות שירות בהתאמה אישית, תוך דגש על יעילות ומהירות. בהקשר זה אי אפשר להתעלם גם מהעלייה המטאורית של טכנולוגיות הבינה המלאכותית הכובשות את העולם בסערה, והגיעו גם לתחום נסיעות העסקים. הבינה המלאכותית מסייעת לא רק בהתאמה אישית של שירותים ושל סיוע, אלא גם בסיפוק הציפיות של העובדים עצמם.

טרנד נוסף הוא בתחום השקיפות והמידע. בעבר היו המנהלים באפלה בנוגע להוצאות העובדים בחו”ל והתקשו. לעקוב אחריהן. כיום, הטכנולוגיה מאפשרת למנהלים מעקב בזמן אמת אחר הוצאות העובד בחו”ל.

על מנת להתמודד עם שינויים אלו, הנה כמה טכנולוגיות פופולריות מאומת הסטארט-אפ, שרלוונטיות עבור נסיעות עסקים:

WAY2VAT

החברה מציעה טכנולוגיה שמאפשרת פתרון יעיל המסייע בקבלת החזרי מע”מ בצורה אוטומטית, באופן שמביא לתשואת החזרי מע”מ הגבוהה בכ-30% עבור מגוון ארגונים וחברות.

הפתרון מאפשר פענוח חשבוניות שונות ללא מגבלת גודל, פורמט וסכום. השימוש בטכנולוגית עיבוי נתונים (data augmentation) מאפשר פענוח גם של חשבוניות מקומטות או קרועות. הפתרון שמציעה החברה מותאם לרגולציה הקיימת במדינות השונות המאפשרות החזרי מע”מ בגין הוצאות בנסיעות עסקים, ומקלה על תכנון הנסיעה בכל הנוגע להוצאות השונות.

הליך החזרי המע”מ באופן שאינו אוטומטי הינו תהליך ידני, מתיש וארוך, ומוביל לכך שמיליוני דולרים של הוצאות מע”מ אינם נתבעים חזרה

Read more…

Share this on:

CONTACT US